پرسش و پاسخ

از شرکت دیگری سرویس دارم، نحوه دریافت سرویس از شما چیست؟

جهت ثبت نام نباید رانژه شرکت دیگری بر روی خط فعال باشد در غیر اینصورت خط از مخابرات به دلیل رانژه کشی تکراری برگشت داده میشود.باید قبل از پرداخت فاکتور ثبت نام شده سرویس قبلی از روی خط شما جمع آوری شده باشد.

خط منزل به نام من نیست، امکان ثبت‌نام برای من وجود دارد؟
با کد ملی خود بعنوان استفاده کننده ثبت نام نمایید چنانچه خط برگشت داده شد هزینه پرداختی عودت داده میشود
هزینه ی عملیات رانژه و جمع آوری و نصب و راه اندازی چقدر است ؟
هزینه دایری و جمع آوری ۵۰۰۰ تومان به فاکتور سرویس اضافه میگردد که شرکت نیز آنرا عینا" به مخابرات پرداخت می کند. در صورت انتخاب نصب حضوری مبلغ ۹۵۰۰ تومان دیگر نیز به فاکتور افزوده میشود ، دقت کنید به ارقام مذکور مالیات برارزش افزوده طبق نرخ هر سال اضافه میشود.
من یک کاربر معمولی با روزی ۴ الی ۵ ساعت کار در اینترنت هستم، آیا سرویس ۲ گیگابایتی برایم جوابگو است؟
البته که ملاک مصرف حجم اینترنت، مدت زمان کار با اینترنت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد اما طبق برآورد ما، چنانچه شما یک کاربر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب می باشد.
چه مدت زمانی طول می کشد تا سرویس ADSL پس از عقد قرارداد راه اندازی شود؟
پس از واریز وجه به حساب فرزان گستر، اگر خط مورد نظر دارای بدهی نباشد به طور معمول دو روز ۷۲ ساعت کاری طول می کشد تا خط تلفن شما از طرف مخابرات رانژه شود. پس از آن نیز تا دو روز آینده عملیات نصب (بسته به درخواست شما بصورت تلفنی یا حضوری) انجام خواهد شد.
چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟
برای این منظور باید ابتدا از طریق آدرس http://۱۵۴۴.ir بررسی پوشش مرکز را کنترل نموده و اگر تائید بود بایستی درخواست جمع آوری سرویس از طریق شرکتی که در حال حاضر با آن ارتباط دارید به مخابرات ارسال شود تا خط آزاد گردد.
اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟
خط رانژه شده خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.
مزایای ADSL چیست؟

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱.۵ مگابیت بر ثانیه ارسال) برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مکالمه تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبکه مجازی خصوصی (VPN) برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امکانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیوبرقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱.۵ مگابیت بر ثانیه ارسال) برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مکالمه تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبکه مجازی خصوصی (VPN) برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امکانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو کنفرانس استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود) استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس کنفرانس استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود) استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

من ثبت نام کرده ام اما مدت زیادی است که در صف انتظار هستم؟
در برخی از مراکز مخابراتی به دلیل شرایط خاص مرکز (محدودیت پورت و ...) و یا مشکل در اطلاعات صحیح صاحب خط و ... ارائه سرویس مدت زمان بیشتری طول میکشد. ولی لطفا بصورت تلفنی پیگیری نمایید تا اگر مشکل دیگری باشد حل و فصل شود.

بررسی وضعیت سیم کشی داخل ساختمان جهت استفاده کیفیت مطلوب؟

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در نهایت ، بررسی ها از سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد. توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است.

IP Static برای چی استفاده میشه؟
چنانچه برای اتصال به اینترنت نیاز به ip ثابتی داشته باشید که بعد از هر بار اتصال تغییر پیدا نکند باید از ای پی استاتیک استفاده نمایید. معمولا مشترکینی که قصد راه اندازی دوربین و یا ریموت زدن را دارند از ای پی استاتیک استفاده میکنند.
بررسی وضعیت سیم کشی داخل ساختمان جهت استفاده کیفیت مطلوب؟

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در نهایت ، بررسی ها از سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد. توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است.

چگونه میتوان وضعیت خط و کیفیت آن را برای خرید سرویس هایی با سرعت بالا چک کرد؟
راه اول: تماس با واحد پشتیبانی و بررسی وضعیت خط. راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است) همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای ۱۵ باشد وضعیت خط روی آن Data Rate مناسب است و هر چقدر این میزان بالاتر باشد، خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد
اینترنت وصل است ولی مکررا قطعی دارد آیا اشکال از تنظیمات است؟

توجه داشته باشید که نویز می تواند قطعی های مکرر همراه داشته باشد.یکسری از سیستم ها و دستگاههایی وجود دارد که باعث ایجاد نویز می شود عبارت است از تلفن بی سیم،کالرآی دی ،فکس ،سیم کشی نامناسب.حتما به تک تک دستگاههایی که روی خط دارید اسپیلیتر وصل کنید.وجود ویروس بر روی کامپیوتر شما هم می تواند سبب ایجاد قطعی شود.

آیا میتوان بری اتصال چند دفتر شرکت با یکدیگر از خدمات شما استفاده نمود؟
بله ، کار اصلی شرکتهای PAP ، همین اتصال چند نقطه بهمدیگر یا ایجاد شبکه دسترسی بصورت VPN یا همون ایجاد شبکه خصوصی مجازی برای شما است ، کافیست با واحد فروش سازمانی فرزان گسترتماس گرفته و بر اساس نوع درخواست و مذاکره ، سرویسهای درخواستی شما ایجاد و فعال بشه .

چرا چراغ ADSL خاموشه؟
این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی مودم با تجهیزات در مرکز ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسی کنید. خط تلفن به صورت مستقیم باید وارد پورت مودم شود. برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر،caller id را جدا کنید و از خروجی مودم ، پورت را مستقیم به خط تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم روشن نشد از باکس دم در چک کنید.و در نهایت اگر مشکل حل نشد با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.
آیا پویا پردازان سما مودم همراه ارائه می نماید؟
خیر-تکنولوژی Adsl بر روی خط تلفن میباشد و قابل جابجایی نمیباشد.
موقع روشن بودن مودم تلفن که زنگ میخوره هنگام مکالمه با تلفن خونه صدا واضح دریافت نمیشه؟
ممکن است مشکل از اسپیلیتر باشد اتصالات اسپیلیتر چک شود و در صورت ممکن تعویض گردد.دقت نمایید که دوشاخه ضدبرق به تلفن وصل نباشد.در صورت عدم حل مشکل با امور مشترکین تماس بگیرید.
پسورد وایرلس مودم خودم را فراموش کرده ام؟
پس از اتصال با کابل LAN وارد تنظیمات مودم شده و در منو wireless گزینه security ، پسورد جدید را وارد نمایید.

آیا سرویس وایرلس ارائه میدهید؟
سرویسهای وایرلس و پهنای باند اختصاصی در شرایط خاص به شرکتها و مجتمع های بزرگ امکان پذیر میباشد. برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش سازمانی و پهنای باند شرکت تماس بگیرید

تو قبض تلفنم هزینه شبکه هوشمند کشوری اومده ! آیا ربطی به اینترنت داره؟
خیر با استفاده از سرویس Adsl هیچ هزینه ای بر روی قبض تلفن شما نمی آید. شبکه هوشمند یا IN نوع دیگری از استفاده از اینترنت است که هزینه آن در قبض درج میشود و جزو خدمات پرسرعت نیست
اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟
خط رانژه شده خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.
مزایای ADSL چیست؟

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱.۵ مگابیت بر ثانیه ارسال) برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مکالمه تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبکه مجازی خصوصی (VPN) برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امکانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیوبرقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱.۵ مگابیت بر ثانیه ارسال) برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مکالمه تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبکه مجازی خصوصی (VPN) برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امکانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو کنفرانس استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود) استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس کنفرانس استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود) استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

Digital Subscriber Line یا DSL به چه معناست؟

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است که شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده کرد. ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد. پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه می‌شود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد. سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.

پسورد وایرلس مودم خودم را فراموش کرده ام؟
پس از اتصال با کابل LAN وارد تنظیمات مودم شده و در منو wireless گزینه security ، پسورد جدید را وارد نمایید.
چرا با وجود مودم وایرلس نمی توانم ازتلفن همراه استفاده کنم اما با لپ تاپ کانکت می شوم؟
تنظیمات گوشی در ارتباط با پشتیبانی شرکت نمی باشد / جهت برطرف شدن مشکل با مراکز خدمات موبایل در سطح شهر تماس بگیرید
آیا در سرویس های حجمی در صورت اتمام زمان فاکتور،حجم باقی مانده به فاکتور بعدی منتقل می شود؟

در سرویس های حجمی در صورت اتمام مدت فاکتور آخر و عدم استفاده، حجم خریداری شده به فاکتور بعد منتقل نمی گردد.ولی اگر سرویس را بصورت چند ماه شارژ کنند حجم آنها تجمیعی محاسبه می شود و در طول ماههای شارژ شده قابل جا به جایی و استفاده می باشد. همچنین اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک، نقل مکان داشته باشد، زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید خواهد بود.

چرا سرعت اینترنتم کند است؟

عوامل مختلفی موجب کندی سرعت میشود ، نویز یکی از این عوامل است بهمین جهت اتصالات داخلی و مسیر سیم تلفن خود را چک کنید تا کوتاهترین فاصله و بدون هرگونه قطعی یا تداخل با سایر سیمها باشد .حتما به تک تک دستگاههای روی خط و گوشی های اضافه ، اسپیلیتر وصل باشد. وجود ویروس روی سیستم شما هم می تواند پهنای باند شما را اشغال کرده و سرعت شما را پایین آورد. جهت دانلود حتما نرم افزار Internet Download Manager بر روی سیستم خود نصب نمایید. و در نهایت پس از کنترل موارد فوق با پشتیبانی تماس بگیرید تا موارد تکمیلی را کنترل کنند.

اینترنت خود را شارژ کرده اما فاکتور را هم پرداخت کرده ام اما اینترنت من شارژ نشده است؟
در این شرایط اگر بیش از ۲۰ دقیقه از زمان پرداخت گذشته است با کارشناسان فرزان گستر تماس حاصل نمایید یا سرویس شما نیاز به بروز رسانی دارد و یا تراکنش ناموفق بوده است.
سرویسم را شارژ کردم پول از حسابم کسر شده ، اما سرویس شارژ نشده است؟
حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید اگر شارژ اعمال نشد ، احتمالا تراکنش بانکی ناموفق بوده است و باید دوباره شارژ کنید و چنانچه پول ظرف ۷۲ ساعت آینده به حسابتان برگشت داده نشد با امور مشترکین تماس بگیرید
چرا حجم سرویسم زود تموم میشه؟

حجم مصرفی سرویس شما در هر دوره شامل مجموع میزان ترافیک دانلودها، صفحات اینترنتی مشاهده شده و حجم فایلهای صوتی و تصویری که از اینترنت شنیده و مشاهده کرده اید، چت یا گفتگوی آنلاین، استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی ، آپدیتهای اتوماتیک ویندوز و آنتی ویروسها و ... و حتی ناشی از برخی ویروسها میباشد. شما میتوانید ساعات اتصال و میزان مصرف خود را در سامانه امورمشترکین (www.maz-asiatech.ir) مشاهده کنید و نرم افزارهای مدیریت حجم همانند dumetter نیز بر روی سیستم خود نصب نموده و مصرف های خود را مشاهده نمایید.

میخوام تمدید کنم اما پیغام میده نام کاربری شما مجاز به تمدید دیگری نمی باشد؟
این پیغام به دلیل وجود یک فاکتور پرداخت نشده میباشد آن را حذف نموده و مجدد ثبت فاکتور نمایید.
وقتی هنوز مقداری از سرویس فعلی من باقی است امکان خریداری سرویس جدید وجود دارد؟
بله شما میتوانید زودتر از موعد جهت رزرو سرویس جدید اقدام نمایید. به این ترتیب شما میتوانید همیشه از پروموشنهای شرکت استفاده کنید و در آینده آن سرویس برای شما فعال شود. ولی دقت شود که اگر سرویس جدید را زودتر از پایان سرویس قبلی فعال کنید سرویس قبلی باطل میشود.
من اینترنتم رو شارژ کردم به مدت یک ماه ، اما زودتر از یکماه اخطار سرویس تمام شده است آمده ، دلیلش چیست؟
سرویس قبلی شما هنگام تمدید ، چند روز منفی بوده است و به دلیل عدم محاسبه روزهای منفی زمان سرویس بمدت روز های منفی به عقب برگشت داده شده است.

samandehi
enamad
شرکت به پرداخت ملت